måndag 1 augusti 2011

Whoppie Pies aka Whoppies

Tydligen så är Whoopies det stora i USA och som konkurrerar ut cupcakes. Jag skulle nog vilja säga att det liknar idén med fransmännens Macaroons (som jag ej vågat mig på...) men som vanligt känns fransmännen mer sofistikerade och "petit" medan amerikanarna moffar på i mer värstingstil.
Idag har jag då för första gången bakat Whoopies, jag hade faktiskt tänkt mig en större smaksensation då själva kakorna var ganska tafatta i smaken och fyllningarna inte var tipp topp. 
De jag testade på var jordnöt & choklad och enbart choklad, men jag ger inte upp, de ser smaskiga ut och jag vill att de ska det också så jag ska testa olika recept och se om det blir bättre än dagens...
(Yes, fortsatt dåliga bilder med kameran)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar