måndag 1 augusti 2011

Dop + 2-årskalas

Slår man ihop ett dop och ett 2-årskalas får man ju (anser jag som tårtgalning) göra en tårta för varje unge! Så det fick helt enkelt bli så, 1 till Alva och 1 till Viggo.

Chokladbottnar med härlig lemoncurdgrädde
och krämig hallonmousse.
En riktigt god kombination fick jag till här, dock blev den väldigt mäktig!
Spacklade med grädde och täckta med sugarpaste. Dekorationerna i sugarpaste och marsipan.

Ko-filten som ska är gjord efter "dinglisarna" beställde jag från tårtverkstan i Linköping. Det hade jag varken tid eller tålamod att försöka mig på att modellera själv.
Idén med att ha Viggos snuttefilt på hans doptårta kom från Alvas dop där jag inte hittade någon bebis jag ville ha till hennes tårta och därav blev det hennes kanin-snuttefilt. Och klart att brorsan ska ha samma!
Förutom tårtor så bjöd vi även på vaniljbullar, kolakakor, kokostoppar och chokladcookies. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar