söndag 31 juli 2011

Kakmonstermuffins

När jag pysslar med saker som att baka osv så är jag lite(?) av en perfektionist, helst ska det bara se felfritt ut och hur lätt som helst. Även när det ska se slarvigt ut så vill jag att det ska se perfekt slarvigt ut.
Med åren har jag faktiskt skärpt till mig och förstått att det inte alltid kan vara så. Ett exempel är mina kakmonstermuffins som jag bakade till Alvas födelsedag, de blev inte alls så som jag tänkt mig men jag tycker faktiskt att de blev väldigt söta ändå.
Saken är då den att jag inte lärt mig ugnen förrän muffinsen stod inne i den, och bara övervärmen var på, vilket resulterade i att de sjönk ihop. Jag använde gelfärg för att färga glasyr och kokos vilket inte alls funkade så istället för härliga lila monster blev det grått och svårfärgat, så där rekommenderar jag att använda vanlig hushållsfärg. Och om man inte vill använda hur mycket glasyr som helst för att få in kakan i munnen tror jag på att man ska skära ett snitt i där kakan ska vara.
Däremot så tyckte jag att det funkade finemang att ha mentos som ögon som jag duttade på lite smält choklad som pupiller, nästa gång ska jag nog även testa de där snöbollsgodisarna.

Jag hade tänkt mig detta resultatet, hehe, snacka om skillnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar